V sklopu tega smo izvedli naslednje dejavnosti:
1. Pogovarjali smo se o oblikah vode; kje vse jo najdemo ( pijača, luža, potok, reka, slap, ledenik, morje…), v kakšnih oblikah se nahaja ( dež, sneg, toča, kapljica…) in zakaj vodo uporabljamo (za pitje, se z njo umivamo, zalivamo rože, živali jo pijejo, mame kuhajo…). Iz zbranega materiala smo izdelali plakat.
2. Na konkretnih primerih smo spoznavali različna agregatna stanja.
3. Izvedli smo eksperiment; plavalci in neplavalci. Otroci so ob tem predvidevali, kaj se bo s predmeti zgodilo in nato z eksperimentom preverili svoja predvidevanja.
4. Z eksperimenti smo spoznavali, kako se mešajo različne snovi z vodo, poskušali in ugotavljali, kdaj je bila pijača grenka, kisla, slana in sladka.
5. Spoznali smo pravljice, pesmi, deklamacije o vodi ter zaplesali ples kapljic.
6. S pomočjo eksperimentov smo spoznali, kaj se z vodo zgodi v igralnici, v hladilniku in v zmrzovalniku.
In ko je zapadel še sneg, smo izvedli še eksperimente z njim. Ugotavljali smo, kaj se zgodi s snegom v igralnici, v hladilniku in zmrzovalniku. Kaj se zgodi, če snegu dodamo sol, s katero posipamo ceste. Spoznali smo tudi, kaj se zgodi z ledom, če nanj posipamo sol. Pogovarjali pa smo se tudi o vplivu sonca.
Otroci so zelo uživali v vseh načrtovanih dejavnostih. Sami so prihajali do novih vprašanj in ugotovitev.
Nataša Savec,
Vrtec Studenci Maribor, enota Poljane