Odgovorno s hrano

Kaj je pod listjem na gozdnih tleh, kaj se tam dogaja, ko nekdo listje tam razkraja

Dodano: 2011-02-18 08:20:50
Tako smo poimenovali raziskovanje gozdnih tal ali podrasti. Cilj dejavnosti je bil, da otrok doživlja neživo naravo v njeni raznolikosti, spoznava spremembe v neživi naravi, razkroj in preperevanje, spoznava prst, kot življenjski prostor, se sreča z me

Odpravili smo se v gozd z dvema velikima plastenkama od mleka. Zgornji del ,rob, sem odrezala, da sem razširila odprtino za vnos mivke in prsti. Rob je otrok skaširal, da se ne bi kdo poškodoval. Imeli smo s seboj plastične grabljice, lopato in sito za presejavanje prsti.

V gozdu smo počepnili po tleh v paru in brskali pod in med listjem. Vsak otrok je imel možnost opazovati kaj je našel in novo stvar odnesti na belo vrteks ponjavo. Tako so se na preprogi znašle vejice, listje, plodovi, črvi, kamenčki. Pod vsemi temi delci je prst, kjer uspevajo mnoge rastline in živijo mnoge drobne živali, žuželke.

Vzpodbudila sem otroke k razmišljanju katere živali, razen tistih, ki so jih z brskanjem po tleh našli, še živijo. Otroci so našli deževnike, pajke, mravlje. Živijo še železne kačice in verjetno še katere.

Na moje vprašanje, kako se ti organizmi gibljejo, so otroci različno odgovorili. Črv rije, se plazi, pajki in mravlje so žuželke in imajo tri pare nog , hodijo. Ker kačice nismo našli, sem jim pokazala fotografijo.

Taka je, kot stonoga, so komentirali otroci.

Imajo živali, ki živijo v zemlji in rijejo oči?

Sledil je odgovor, da jih imajo in, da jih nimajo. Jih potrebujejo v zemlji, ko rijejo? Odgovor je bil, da jih ne.

Kdo rahlja zemljo. Kdo razkraja delce listov, plodov in vejic Da bi bolje proces v naravi razumeli, jim pripravim model zemeljske plasti v plastenki.

Nad vrteksom dva otroka držita sito, kamor njima nasujem z lopato gozdno prst. Presejeta. Kaj pada na vrteks, kaj ostaja v situ?

V situ so še nerazkrojeni deli listov, vejic, tudi črv in gozdni plodovi.

Plast po plast damo v plastenko. Na vrh damo deževnike , suho listje, krompirjeve lupine. Opazovali bomo dogajanje v plastenki. Kakšna je vloga črva v naravi?

Opazovali bomo kaj se bo v plastenki dogajalo?

Zakaj so se plasti premešale?

Kako se deževnik giblje?

S čim se deževnik hrani?

Tako bo otrok pridobil izkušnjo o gozdnih tleh.

 

Terezija Vidovič, vrtec Turnišče

PROJEKTI
Eko kviz

Ekokviz za srednje šole

Eko paket

Hrana ni za tjavendan

Raziskovalci biotske raznovrstnosti

Jaz, ti mi za Slovenijo

Znanje o gozdovih


POROČILO EKOŠOL