Odgovorno s hrano

EKO VRTIČEK SKOZI LETNE ČASE

Dodano: 2011-05-17 13:21:11
Cilj: otrok spoznava, kaj potrebujejo rastline za življenje; spoznava in pridobiva izkušnjo življenjskega cikla rastlin skozi letne čase (sejanje, kaljenje, rastlina, plod, pobiranje pridelka, mirovanje); otrok spoznava, kaj mu rastline v vrtičku ponujajo

Vsebina: lopatanje vrtička v sodelovanju s starši, drobljenje zemlje, načrtovanje otrok, kaj bomo sejali, sejanje rastlin, okopavanje, puljenje plevela, pobiranje in pokušanje pridelkov, odmiranje rastlin, počivanje zemlje,...V oktobru so starši otrok iz skupine pripravili delovno akcijo. Pripeljali so gnoj – humus, orodje in se lotili lopatanja dela travnatega igrišča ob vrtcu in tako smo dobili majhen vrtiček. Z zanimanjem so delo opazovali tudi otroci, se zabavali ob gledanju staršev, jih spodbujali, nekateri pa so se ojunačili in poskusili lopatati še sami. Vsi so bili enotnega mnenja, da je to zelo težko delo.

Preostanek jeseni in vso dolgo zimo je naš vrt počival, ko pa je prišla pomlad, nas je plevel na vrtičku opozoril, da se moramo ponovno lotiti dela. Otroci so od doma prinesli različno vrtičkarsko orodje (motike, grablje, lopatke), katerega smo poimenovali, ugotavljali, kako se uporablja in potem smo se lotili dela. Otroci so pobirali kamne, ki so bili na vrtu, okopavali plevel, ga pobirali in nosili na kup. Otroci so cel vrt še enkrat prekopali, kopali luknje in se ob delu zabavali. Zemljo so dobro zrahljali in potem smo jo še poravnali z grabljami. Vsak otrok je prispeval del k urejenosti našega vrta. Preostalo nam je še samo načrtovanje in urejanje gredic in naš vrt je bil pripravljen za sajenje.

Otroci so od doma prinesli različna semena in sadike, nekatere sadike pa smo sami vzgojili v skupini (v korito smo posejali semena; fižol, paradižnik, pšenico). Na vrt smo najprej posejali solato, redkvico, korenček, posadili krompir in fižol , ter označili, kje kaj raste. Na plastične lončke smo narisali posajeno zelenjavo, ga prilepili na paličico in jo zapičili na gredo, kamor smo semena posejali in posadili. Ko je bilo vse posejano in posajeno, smo še grede zalili in zaželeli, naj vse lepo raste. Otroci so vsak dan opazovali, če je že katera rastlina pokukala iz zemlje in po 8 dneh so se zelo razveselili, majhnih rastlinic, ki so pokukale iz zemlje – prva je bila redkvica, postopoma pa so pokukali iz zemlje še korenček, čebula, krompir in fižol. Solate nismo dočakali in smo jo ponovno posejali. Kasneje pa smo posadili še sadike paprike, sončnic, paradižnika, zelja,... kar so pač prinesli otroci od doma. Naučili smo se, da ne smemo posejati in posaditi vseh rastlin hkrati ven na vrt, ker bi bilo za nekatere prehitro in zaradi mraza ne bi rasle, da je potrebno rastline zalivati, če ni dežja in tudi okopavati, ko zraste plevel, s tem pa  prezračimo korenine za boljšo rast  rastlin.

Rastline lepo rastejo, mi jih okopavamo, zalivamo in v maju smo okušali že svoj prvi pridelek – redkvico. Vsak otrok si jo je na vrtu izpulil in kuharica nam jo je postregla pri kosilu. Otroci so sprva redkvico previdno pokusili, saj okusa niso poznali in so trdili, da je ne marajo. Večina otrok je ugotovila, da jim okus prija in pojedli so vso redkvico. Postopoma bomo pokušali tudi ostalo zelenjavo in otroke spodbujali k zdravemu načinu prehranjevanja in pomenu uživanja zelenjave za zdravje.                                                

Tanja Kolar,
Vrtec Šmarje pri Jelšah

PROJEKTI
Eko kviz

Ekokviz za srednje šole

Eko paket

Hrana ni za tjavendan

Raziskovalci biotske raznovrstnosti

Jaz, ti mi za Slovenijo

Znanje o gozdovih


POROČILO EKOŠOL