Odgovorno s hrano

Eko branje za eko življenje

Dodano: 2011-05-27 18:03:01
Učenci pri delu za eko bralno značko
V šolskem letu 2010/11 je ekobralno značko opravilo 179 učencev naše šole.

Učenci prvih razredov so prebrali knjige Franček sadi drevo avtorice Sharon Jennings, Zabava z odpadki avtorjev Astley in Marka Bakerja ter Cigančica Kuku in Srebrna ribica avtorjev Nine Kokelj in Kruna Antoniča. Ob knjigi Franček sadi drevo so se pogovarjali o pomenu rastlin za ljudi, da rastline za rast potrebujejo vodo, svetlobo, toploto in zrak. Odločili so se, da so tudi oni svoje rastline posadili in za njih skrbeli tako kot Franček in njegovi prijatelji.

Pri obravnavi knjige (pogovoru) Zabava z odpadki jim je bilo všeč, kako se je družina pujse Pepe odpravila v center za ločeno zbiranje odpadkov. V razredih so se odločili, da bodo tudi oni ločevali odpadke in tako skrbeli za okolje. Poslikali so zabojnik za papir, v katerega sedaj pridno odlagajo papir, saj vedo, da star papir lahko reciklirajo. Zbirajo tudi plastične zamaške za reciklažo in tako pomagajo bolni deklici.

Ob branju in interpretaciji zgodbe Cigančica Kuku in srebrna ribica (pogovor, ilustracije učencev) so spoznali, kako hitro se lahko uniči narava, če ravnamo neodgovorno in nepremišljeno. Sklenili so, da bodo varčevali s pitno vodo, ugašali luči, več hodili peš in tako pripomogli k čistejšemu okolju.

Učenci drugih razredov so prebrali in obravnavali knjigi Zemlja je dobila vročino avtorja Gorana Škobalja in Ples v zabojniku Helene Koncut Kraljič. Po branju so knjigi opisovali, ju primerjali, tj. iskali podobnosti in razlike, odgovarjali na vprašanja, vsebino ene oz. druge tudi napisali, v okviru likovne vzgoje pa so eno izmed zgodb tudi ilustrirali. V avli šole so naredili travnik, takšen, kot ga je sanjala mala Marjetica.

Učenci tretjih razredov so prebrali in obravnavali tri literarna dela, in sicer Veveriček posebne sorte avtorice Svetlane Makarovič, Grdi raček avtorja Hansa Christiana Andersena in Drevo ima srce avtorja Silvesteina Shela. Po branju knjig so se o njih pogovarjali, v ospredje pa so postavili motiv drugačnosti, le-to so učenci prikazali v obliki različnih ilustracij, naredili so tudi stripe in žepne knjižice, nekateri pa so se poskusili tudi v pisanju pesmi ali krajših zgodbic. Učenci so izpolnili anketo o ekološki osveščenosti učencev razredne stopnje v Savinjsko-šaleški regiji in reševali didaktične naloge (križanko, uganke, prepoznavanje pravilnih in napačnih trditev, risanje opozorilnih tabel) iz delovnega zvezka En korak do čistega okolja avtoric Tatjane Kokalj, Helene Kraljič in Anje Kokalj.

Četrtošolci so prebrali knjige Jurček in Packarija M. Rebe, Pikapolonica na prašni cesti in Veveriček posebne sorte Svetlane Makarovič, predelali pa so tudi različne članke iz revije National Geographica, poustvarjali pa so tako, da so pisali sestavke na temo Kako lahko pomagam planetu Zemlji.

Učenci petih razredov so spoznavali ekovsebine ob knjigi Pikapolonica na prašni cesti in ob člankih iz revije National Geographic.

V knjigi Pikapolonica na prašni cesti so učenci še posebno pozornost namenili zgodbi Ane Hafner Sijoče kraljestvo. Zgodba jih je prevzela tako zaradi vsebine kot tudi ilustracij. Učenci so bili presenečeni nad dejstvom, kakšne težave povzročajo smeti ter da lahko majhne ideje rešijo še tako velike težave. Eko vsebine so spoznavali tudi v članku o levih iz revije National Geographic. Medpredmetno so se povezali s slovenščino, saj so tam spoznavali novico kot besedilno vrsto, učenci pa so po prebranem članku napisali poljubno novico o levih in jo tudi ilustrirali.

Učenci od 6. do 9. razreda so prebrali najmanj 1 leposlovno delo in strokovno obdelali 1 ekočlanek iz različnih revij in časopisov. Po branju so poustvarjali (pisali so svoja razmišljanja o prebrani knjigi in članku, obnove, mnenja). Učenci so brali dela Mož s podstrešja, Zvezdica, Skrivnost ognja, Samir in Jonatan, Nekdo kot jaz, (Ne)dogovorjena poroka, Bistrica Kalščica, Jonatan Livingston Galeb, Judy Moody, Cela Idrija nori, Sanje neme deklice,Obsedena z nakupi, Na ranču veranda.

Cilje, ki smo si jih v okviru ekobralne značke zadali, smo uresničili. Učenci so spoznavali literaturo, katere temeljno vodilo je bilo spoznavati eko vsebine, se o njih pogovarjati, poustvarjati in vrednotiti.

 

Tina Lončarič,
 OŠ Bratov Letonja
Učenci pri delu za eko bralno značko
Učenci pri delu za eko bralno značko
Učenci pri delu za eko bralno značko
PROJEKTI
Eko kviz

Ekokviz za srednje šole

Eko paket

Hrana ni za tjavendan

Raziskovalci biotske raznovrstnosti

Jaz, ti mi za Slovenijo

Znanje o gozdovih


POROČILO EKOŠOL