Učenci so s pomočjo poskusov dojeli, zakaj voda teče navzdol. Opazovali so pretakanje vode po koritih in ceveh z različnim nagibom. Ugotovili so, da voda teče navzdol, dokler jo poganja višinska razlika. Razmišljali so o pomenu črpalk, katere smo razlikovali glede na njihovo uporabnost. Učence sem spodbudila k razmišljanju, kaj omogoča, da imamo pitno vodo v stanovanjih. Strinjali so se, da uporabo pitne vode v hiši ali stanovanju omogoča vodovodna napeljava. S pipami in ventili odpiramo in zapiramo vodo, lahko pa tudi zmanjšujemo ali povečujemo pretok vode. Učenci so razstavljali in sestavljali različne tipe pip in pri tem spoznali njene dele ter opazovali delovanje le-te. Razložili smo pomen tesnil v pipah. Ker pitne vode ni na pretek, je pomembno, da je ne tratimo po nepotrebnem. Nepotrebne izgube nastajajo zaradi kapljanja vode, ki ga povzroči pipa s slabim tesnilom ali stara pipa. Temo smo nadgradili z načinih varčevanja z vodo. Prav tako so učeni ugotovili, da za manjša popravila pip na šoli dobro skrbi hišnik, pri večjih poškodbah vodovodne napeljave pa pokličejo vodovodarja. Ogledali in brali smo sheme za pot vode od zbiralnika po vodovodnem omrežju, ki je zelo razvejano, saj je speljano do vseh zgradb v naselju.
Ob tej priložnosti pa smo na šoli preizkusili tudi novi pitnik, ki nam ga je darovala Občina Sevnica.
Majda Stopar in Mojca Hojski Tkavc,
OŠ Blanca