Tako smo tudi v letošnjem šolskem letu precej izdelkov iz kemsa že ustvarjali. Med njimi je vredno omeniti denarnice, igro spomin, vaze, lončke za sajenje božičnega žita, lutke ipd.
Po razpisu natečaja pa smo se odločili sprejeti izziv ter se v kems poglobili malce drugače. Za začetek smo združili dve skupini iz vrtca ter dejavnosti v okviru natečaja izvajali združeni. Tako sta potekala kar dva dneva in za otroke je bila že to precejšnja motivacija, saj je bila združena skupina občutno povečana kot je običajno. Velik izziv je starejšim otrokom predstavljala pomoč, ki so jo lahko nudili mlajšim, le-ti pa so z veseljem prisluhnili starejšim. Tako smo poleg ustvarjanja iz kemsa dosegli še veliko drugih pomembnih ciljev, kot so nudenje pomoči mlajšim otrokom, utjevanje, medsebojnih odnosov ipd.
Za še večjo motivacijo smo dejavnost pričeli z lutkovno igrico o ježku Filipu (po scenariju vzgojiteljic), ki je v svojem gozdu naletel na veliko odpadkov. Skupaj s svojima prijateljema, lisico in medvedom, pa so vse odpadke pospravili v ustrezne koše (v moder koš so pospravili papir, v rumenega pa plastiko). Igrica je otroke zelo pritegnila in med samim razvrščanjem smeti v ustrezne zaboje, so otroci lutkam nudili svojo pomoč. Ker v našem vrtcu poleg ponovne uporabe odpadkov dajemo velik poudarek tudi na ločevanje odpadkov, otroci s tem niso imeli nikakršnih težav. Po končani motivaciji smo si ogledali film eko paket ter izvedeli postopek reciklaže kemsa. Sledilo je ugotavljanje kaj bi z odpadki lahko storili. Idej je bilo veliko, a na koncu smo se vsi strinjali, da bi lahko iz embalaže mleka in sokov kaj izdelali in jih tako ponovno uporabili. Sledilo je izdelovanje lutk, ki so nastopale v lutkovni igrici. Naslednji dan, ko so se lutke posušile, pa so otroci igrico tudi dramatizirali pred prijatelji iz ostalih skupin. Tako smo vsaj malo pripomogli k zmanjševanju odpadkov, saj smo jih ponovno uporabili.
Brigita Ostrožnik in Katja Šturm Kovačič