Spomladi nam je bilo žal, da se nismo spomnili na motovilec in ga v jeseni posejali na prazne gredice. Oskrbeli smo zelišča, ki so prezimila, prekopali zemljo, opleli in posejali solato in se lotili cvetlično-zeliščnih korit pred vhodom v šolo. Odstranili smo smeti, suho listje, obrezali grmičke mete, melise, sivke in rožmarina ter mednje nasadili mačehe.
Ob dnevu Zemlje imamo na šoli vsako leto cel dan organiziran za različne delavnice v povezavi z naravo in staro obrtjo. Med njimi je tudi delavnica urejanja visokih gred, cvetličnih in zeliščnih korit in gredic okoli šole. Vsako leto se kar veliko število učencev prijavi na to delavnico, zato smo letos organizirali kar dve. Učenci prve delavnice so pod vodstvom učiteljice poskrbeli za zemljo, gnojilo, škropilnico z vodo, orodje, tablice za označevanje posejanih vrtnin in pospravljanje po končanem delu. Učenci druge delavnice pa so v spremstvu učiteljic obiskali cvetličarni v mestu in vrtnarijo, kjer so dobili sadike različne zelenjave in rož. Članici Hortikulturnega društva, ki vsako leto priskočita na pomoč z nasveti, idejami in pravili sajenja, pa sta s seboj prinesli še sadike zelišč in čajev.
Delavnica je otrokom približala poklic cvetličarja in vrtnarja, povezava s Hortikulturnim društvom in vsemi udeleženimi vrtnarji in cvetličarji je bila zelo uspešna, saj je vsak od njih je prispeval nekaj svojega znanja. Otroci so bili delovni, radovedni, ustvarjalni. Znanje, ki so ga pridobili o rastlinah in njihovem gojenju, je uporabno, vseživljenjsko, aktualno. V vrtnariji so nam poklonili precej sadik, ki se sadijo v tem času. Naš vrt je poln in lepo označen z nekaterimi imeni rastlin, zato je poučen tudi za druge učence. Upamo le, da bodo pazili nanj, kajti lokacija vrta ob igrišču ni najboljša.
Ena izmed delavnic je tudi zeliščarska, kjer učenci s pomočjo zeliščarke in učiteljice spoznavajo zdravilna zelišča, si skuhajo čaj, naredijo namaze, izdelajo herbarij, iz narave pazljivo izkopljejo travniške zdravilne rastline in se naučijo njihove uporabe, jih prinesejo na šolske gredice in ponovno zasadijo.
Skupina učencev, ki je skrbela za čisto okolico šole, je odpadne brezove veje uporabila za izdelavo označevalnih tablic in jih s tehniko vžiganja v les (pirografijo) pripravila za označevanje povrtnin na visokih gredah.
Sprva so učenci prve triade vsako jutro željno opazovali spremembe, ki so se dogajale na gredicah (rast rastlin, cvetenje, nastanek plodov), saj so v mesecu februarju v razredu posejali drobnjak, peteršilj, baziliko, češnjev paradižnik in posadili česen ter ga nato presadili v gredice in korita. Nekega jutra pa so nam jo zagodli polži in ličinke majskega hrošča, ki so večji del sadik obgrizli in za seboj pustili sluzasto sled. Z eko pripomočki (jajčnimi lupinami in pepelom) smo jih zaustavili, tako da so si rastline opomogle in naredile prve plodove (redkvica, kolerabica, solata, rukola, grah).
Približujejo se poletne počitnice, med katerimi učencev ni v šoli. A kljub temu bodo nekateri (ekopredstavniki) poskrbeli, da rastline ne bodo suhe in da bodo plodovi pobrani.
Tretješolci pa so v OPB pod vodstvom učiteljice izdelali plakat, kako bomo drugo leto zasadili visoke gredice z upoštevanjem 'dobrih in slabih sosedov' ter s pomočjo permakulture. Naša želja za prihodnje leto je izdelava hotela za žuželke in spiralna greda z zelišči in jagodnjak.