BIOTSKA RAZNOVRSTNOST 2017/2018
RAZISKOVALCI BIOTSKE RAZNOVRSTNOSTI: Veliki lov na rastline
Navodila za izvedbo projekta (OŠ)
Navodila za izvedbo projekta (vrtci)
Projekt Veliki lov na rastline je osredotočen na raziskovanje biotske raznovrstnosti s posebnim poudarkom na rastlinah in z njimi povezanimi živalskimi vrstami. Namenjen je vrtčevskim otrokom in učencem osnovnih šol.
Mednarodni projekt poteka pod okriljem FEE in v sodelovanju s Toyota Motor Europe ter Kew (The Royal Botanic Gardens).
Cilji projekta:
- Pomoč mladim, da se razvijejo v zagovornike ohranjanja in promocije lokalnih ukrepov za ohranitev biotske raznovrstnosti.
- Razvoj gradiv, v skladu z načeli Konvencije o biotski raznovrstnosti (CBD), ki bi učiteljem omogočala spodbujanje izobraževalnih aktivnosti s področja biotske raznovrstnosti.
-Načela Kew/FEE - preprosta uporaba, spodbujanje kritičnega mišljenja in uporaba izkustvenih metod
- Pomoč pri izpolnjevanju cilje EU/ZN za izobraževanje o biotski raznovrstnosti.
- Razviti modul kot del FEE šolskih programov.
1.KORAK VPIS PODATKOV PRIJAVNICA rok 27.10.2017 |
Na pričetku leta moramo sodelujoče v projektu vpisati v mednarodno bazo podatkov. Prosimo vas, da nam do 27.10.2017 posedujete izpolnjeno PRIJAVNICO. |
2. KORAK |
Anketa se izpolnjuje na začetku in na koncu šolskega leta. Izpolnjujejo jo otroci/učenci od 5. leta dalje. Poleg navodil in ankete vam je na voljo tudi obrazec za vrednotenje, s katerim si lahko pomagate. Rezultatov vam ni potrebno obdelovati, saj bomo podatke posameznih starostnih skupin združili in statistično obdelali mi. Obrazec za vrednotenje prve ankete pošljite do 1.12.2017 na naslov: hribar.tina5@gmail.com . |
3. KORAK UKREP |
Priporočamo izvajanje poljubnih aktivnosti za spoznavanje živalskih vrst v okolici vaše šole (npr. izdelava lojnih pogač, ptičjih hišk, postavitev hotela za žuželke in opazovanje vrst skozi vse leto). Spoznavanje rastlinskih vrst - kalitev semen. Z učenci poskusite povečati število vrst in število osebkov v vašem opazovalnem območju (npr. na opazovano območje postavite kamen, les, ptičjo hiško...) |
4.KORAK SPREMLJANJE IN VREDNOTENJE |
- Se je na vaše opazovalno območje naselila nova žival? - Je na ašem opazovalnem območju zrasla kakšna nova rastlina? - Se je število opazovalnih živali povečalo ali zmanjšalo? - Se je število opazovalnih rastlin povečalo ali zmanjšalo? Spremembe označite na vašem popisnem listu - karti. |
5.KORAK POROČANJE |
Do 31.5.2018 pošljite vsaj en prispevek, ki ga bomo objavili (Exposure, Facebook, Twitter) in Obrazec za vrednotenje druge ankete. Zaradi objav vas prosimo, da fotografije posredujte v jpg formatu. Na slovenski spletni strani projekta vam bodo na voljo primeri dobrih praks šolskega leta 2016/2017, sproti pa bomo objavljali tudi vaše prispevke. Vabimo vas, da aktivnosti vaših mladih raziskovalcev delite z nami preko celotnega šolskega leta. Za objavo prispevka na Exposure, posredujte kratek opis dejavnosti s priloženimi fotografijami in jih pošljite na e-naslov: hribar.tina5@gmail.com. Vaši prispevki,objavljeni na Exposure spletni strani, so na voljo in v pomoč vsem sodelujočim in sponzorju projekta Toyota Motor Europe. |
GRADIVA: RAZISKOVALCI BIOTSKE RAZNOVRSTNOSTI - Veliki lov na rastline
- Veliki lov na rastline (Priročnik za učitelje)
- Darwinovi opazovalci (starost 5-6 let)
- Darwinovi raziskovalci (starost 6-7 let)
- Darwinovi misleci (starost 7-8 let) - Priročnik za učitelje
- Darwinovi zbiralci (starost 8-9 let) - Priročnik za učitelje
- Darwinovi preiskovalci (starost (9-10 let) - Priročnik za učitelje
- Kartice (skupine 5-6 let)
- Kartice (skupine od 6-7 let)-1
- Kartice (skupine od 6-7 let)-2
- Kartice (skupine od 7-8 let)