Letošnjega srečanja koordinatorjev slovenskih ekovrtcev se je udeležilo več 130 predstavnikov iz vse Slovenije, ki so obravnavali tudi pomen čebelarstva in obstoj čebel z vzgojno – izobraževalnega vidika okoljske vzgoje. Posebna pozornost je bila namenjena projektu na temo »Čebelnjak skozi letne čase«, pri katerem otroci raziskujejo čebelo kot pomembno žuželko, ki je ključnega pomena za zdravo pridelavo ekološke hrane s pomočjo njene opraševalne vloge. Aktualna tema letošnjega srečanja je bila tudi odnos do vsega kar nas obdaja in odgovornost do našega početja v okolju. Individualne odgovornosti se je težko naučiti, če ni privzgojen že v otroštvu in nadgrajevan s starostnim zorenjem in z razvojem otroka. Vzgojni proces je povezan z zgledom in dejanji staršev, vzgojiteljev, učiteljev in družbe.
Tudi v letošnjem šolskem letu je bil program usmerjen v konkretne vsebinske probleme trajnostnega razvoja npr. temeljni vzroki za neprimerne odnose človeka do narave, starševske vzgoje in okolja, v katerem otrok živi in odrašča v interakciji z ekovrtcem. Opazovalna dnevnika Ekokotiček za moj fižolček in Moje drevo sta didaktična pripomočka s pomočjo katerega starši na določeno naravoslovno vsebino pri opazovalno-raziskovalni aktivnosti, ki ga otrok izvaja doma, otroku stojijo ob strani in ga pri aktivnostih spodbujajo. Takšen pristop omogoča lažje razumevanje spremljanja aktivnosti otrok na področju naravoslovnih vsebin doma in v vrtcu. Ekovrtec otrokom omogoča čustveno doživljanja narave v interakciji medsebojnega sožitja in medsebojno spoštljivih odnosov do človeka, živali in narave.
Predstavljeni so bili tudi primeri dobrih praks, ki sta jih predstavili koordinatorki Vrtca Pedenjped o varčevanju z energijo in Vrtec Rogaška Slatina o ekobontonu, ki obsega ločevanje odpadkov, spoštovanje in skrb za naravo, varčevanje z vodo, elektriko in brisačami. Koordinatorji so prejeli tudi program dela za naslednje šolske leto 2012/13.
Vodja projekta Zgodnje naravoslovje in koordinator za ekovrtce Dane Katalinič je na posvetu poudaril, da izobraževanja na področju naravoslovja v predšolskem obdobju jemljemo kot odnos do samega sebe, do družbe in do okolja. Prav teh odnosov mora biti deležen otrok, da bi jih pozneje delil in gradil z drugimi tudi sam. Vzgojni proces ekovrtca je značajsko oblikovan s poudarkom na načrtnem razvoju otrokovih navdihov in sposobnosti za akcijski odnos ter vstop v svet spoznavanja in odkrivanja okolja, v katerem otrok živi.
Ob zaključku strokovnega srečanja je polno dvorano Narodnega doma v Mežici obiskal tudi Kralj Matjaž, ki je zaradi dogodka prekinil stoletno spanje. Koordinatorjem je zaželel, da naj njihovo poslanstvo še bolj uspeva, ker ima zaradi dobro opravljenih del tudi on lepši spanec in sanje.