Mentorice eko vrta navdihujemo učence za delo v naravi in na vrtu. V toplejšem delu leta tako vedoželjno spoznavajo in spremljajo mnoge procese v vrtu in naravi. Veseli so, da lahko v živo opazujejo rastline, kako se v različnih obdobjih razvijajo od semena do ploda in da se lahko sami prepričajo o koristni pomoči vrtnih prebivalcev.
V okviru predstavitve na sejmu Altermed – Z vrta na krožnik, smo predstavili naš eko vrt in dejavnosti povezane s tem. Izdelali smo makete vseh vrst gred (spiralno, visoko, gomilasto in talni vrt), mini kompostnik ter predstavili plakate zdravilnih učinkov in možnih zasaditev zelenjave in zelišč s poudarkom na sistemu dobrih sosedov. Makete gred smo zapolnili z lastno vzgojenimi sadikami zelenjave in zelišč, obiskovalcem pa smo jih tudi delili. V učilnici smo opazovali, kako iz drobnih semen (tudi tistih, ki smo jih jeseni pobrali iz zrelih cvetočih rastlin) vzklije nova rastlina, če ima seveda za to ugodne pogoje. Za dobro počutje in rast mladih rastlinic so skrbeli učenci sami. Korita so se bogato obrasla in pri pouku se je delo nadaljevalo s pikiranjem sejančkov. Ko so se sadike okrepile, smo jih zasadili na naših šest eko vrtičkov, ki so s prihodom pomladi oživeli kot še nikoli.
Na dan zemlje smo izvedli celodnevno akcijo pomladnega preurejanja vrta in njegove okolice. Prekopali so začrtane vrtne površine in jih razrahljali. Dodali smo nekaj rodovitne zemlje ter vrtičke omejili in povzdignili v male opečnate in lesene ograjice. Vrtičke smo pognojili s kompostom in organskim gnojilom. Posadili smo prva letošnja semena in sadike, ki so jih pred tem skrbno vzgojili v razredu. Nekatere rastline (solato, česen, čebulo…) smo posadili že v jesenskem času, zato je bilo treba z okopavanjem ločiti plevel od vitalnih zelenjadnic.
Skupina tehnično spretnejših dečkov je konstruktivno izdelala kompostnik iz smrekovih vej, skupina deklic pa je spletla nove vrtne ograjice. Kompostnik sedaj pridno polnimo z biološkimi odpadki in s tem ohranjamo obilico energije. Tudi zeliščni vrt je dobil novo podobo. Dekleta so vanj posadila prva zdravilna zelišča in jih skrbno zalila. Uredili in zasadili smo tudi vse cvetlične grede, ki krasijo okolico naše šole. V prijetnem senčnem kotičku za počitek, ki smo si ga tudi sami uredili, pa si ob zaključku dela na vrtu radi privoščimo naravna okrepčila.Vrt sedaj bogatimo s pravljičnimi hoteli za žuželke in male živali in uredili smo zbiralnik deževnice. Naredili smo zastirko iz slame, saj je sušno obdobje že tu. Tudi trud je že poplačan, saj že uživamo ob prvih pridelkih solate, redkvice in rukole na krožniku. Posušili smo tudi že prva zelišča in iz njih pripravili okusen čaj za dober dan in skuhali metin in melisin sok.
Aktivnosti dela na eko vrtu bomo nadaljevali tudi v prihodnjih letih, saj le izkustveno učenje obrodi sadove. S samopridelavo in samooskrbo zelenjave in zdravilnih zelišč osmišljamo pomembnost in vrednost svojih naporov. Učimo se rokovanja z različnim orodjem in zemljo. Učenci z delom na vrtu razvijajo pozitiven odnos do narave, se sprostijo ob delu, razvijajo delovne navade in znajo ceniti pridelano, ko je to pripravljeno na krožniku. Ozaveščajo, da je doma pridelana hrana najbolj zdrava. Izkušnje pa prenašajo tudi v domače okolje.