Letošnjega srečanja se je udeležilo 130 predstavnikov vrtcev iz vse Slovenije, ki so obravnavali različne aktualne teme, kot so: pomen čebelarstva za sadjarstvo in kmetijstvo, ekološka prehrana v vrtcih, življenjski slog in ozaveščanje otrok o pomenu zdrave in uravnotežene hrane za rast in razvoj ter socialna ekologija.
Izobraževanja na področju naravoslovja v predšolskem obdobju jemljemo kot odnos do samega sebe, kot odnos do drugega, do družbe, do okolja. Prav teh odnosov mora biti deležen otrok, da bi jih pozneje delil in gradil z drugimi tudi sam« je v uvodu 5. srečanja koordinatorjev slovenskih vrtcev, poudarila državna sekretarka ministrstva za šolstvo in šport Alenka Kovšca, in ob tem izpostavila pomembno vlogo, ki jo v okviru programa ZN z naslovom vzgoja in izobraževanje za trajnostni razvoj izvajajo v slovenskih ekošolah.
Letošnjega srečanja koordinatorjev slovenskih ekovrtcev se je udeležilo 130 predstavnikov vrtcev iz vse Slovenije, ki so obravnavali tudi pomen čebelarstva in obstoj čebel, ki imajo neprecenljivo vlogo pri širjenju rastlinskih vrst in ohranjanju biotske raznovrstnosti. Aktualna tema srečanja je bila tudi življenjski slog, za ozaveščanje otrok o pomenu zdrave in uravnotežene hrane za rast in razvoj. Dejstvo, da je ekološka predelava hrane prepoznavna hrana, ekovrtci želijo, da bi bila temu primerno zagotovljena tudi dobava ekološih živil. Na podlagi raziskave v vrtcih so ekoživila zastopana preskromno
V preteklem šolskem letu je bil posebej poudarek usmerjen v konkretne vsebinske probleme trajnostnega razvoja npr. prosti čas staršev kot element kakovosti starševske vzgoje in okolja, v katerem otrok živi in odrašča v interakciji z ekovrtcem. Opazovalni dnevnik Ekokotiček za moj fižolček je didaktični pripomoček s pomočjo katerega starši na določeno naravoslovno vsebino pri opazovalno-raziskovalni aktivnosti, ki ga otrok izvaja doma, otroku stojijo ob strani in ga pri aktivnostih spodbujajo. Takšen pristop omogoča lažje razumevanje spremljanja aktivnosti otrok na področju naravoslovnih vsebin doma in v vrtcu. Anketa pilotnega projekta, ki so ga izvajali v šestih vrtcih je pokazala visoke ocene smiselnosti projekta, ker spodbuja doživljanje narave za trajnostni razvoj že v družini. Ekovrtec spodbuja raziskovalne, opazovalne aktivnosti v naravi, ki je v naravi svet naravnih materialov. V tem svetu je otrok aktiven in to je svet njegove domišljije.
Ob zaključku projektov, ki so jih vrtci izvajali v okviru projekta Zgodnje naravoslovje so bile predstavitve rezultatov Čebele in cvetovi, kjer je bilo trinajst predstavitev iz prakse. Cilj projekta je bil, da otroci poznavajo zakonitosti življenja, ki je v naravi in okolju, v katerem poteka naravoslovno-okoljsko opismenovanje, in to v ekosistemih, ki povezujejo rastlinstvo, živalstvo, človeka in neživo naravo.
Vodja projekta Zgodnje naravoslovje in koordinator za vrtce Dane Katalinič je ob zaključku dejal, da radovednost otrok ni nikoli potešena. Otrok samostojno razvija kritično presojo o lastnostih živih bitij v naravi, o dogodkih in pojavih, kot jih je doživel sam in jih skladno s svojimi predstavami in stališči tudi vrednoti.