ZGODNJE NARAVOSLOVJE TEMELJ ZA TRAJNOSTNI RAZVOJ
Vodja projekta: Dane Katalinič
elektronski naslov: dane.katalinic@gmail.com
Okolje je svet, ki nas obdaja, kateremu se prilagajamo in se čustveno navezujemo nanj. Okolje, v katerem živimo, vpliva na naš duhovni svet, zato ima naravno okolje pri razvoju otrok – učencev velik pomen. Čas privzgajanja naravnega življenjskega ritma se prične že v predšolskem obdobju in teče z nadgradnjo skozi življenje.
Izobraževanje na področju naravoslovja razumemo kot odnos do samega sebe, kot odnos do drugega, do družbe, do okolja, a to se doseže z aktivnim spoznavanjem okolja.
Da bi učenec postal aktiven soudeleženec dogajanja v okolju, mora biti deležen naravoslovnega opismenjevanja, ki poteka v naravnem okolju.
Vrednota dela v naravi – na terenu je v izobraževanju in potencialu narave kot pomoči za odkrivanje sebe in drugih. S projektom » SREČANJE Z OKOLJEM » želimo spodbuditi radovednost kot pozitivno lastnost za ustvarjalnost oz. akcijski odnos do okolja, v katerem učenec živi, ker je okolje, v katerem živi, del njega in hkrati on del okolja.
Cilj projekta je spoznavanje zakonitosti življenja, ki je v naravi in okolju, v katerem poteka izobraževanje oz. naravoslovno – okoljsko opismenjevanje, in to v ekosistemih, ki povezujejo rastlinstvo, živalstvo, človeka in neživo naravo.
TEMATSKI SKLOPI
- Voda okrog nas
- Čebele in cvetovi
- Drevo od brsta do plodu
- Ptičji svet okrog nas
- Naš vrt
Za pridobitev ekozastave mora vsaka šola izvesti en tematski sklop iz področja zgoraj navedenih naravoslovnih tem.
ČAS IZVEDBE: Vsebina se izvaja skozi celotno šolsko pedagoško leto od oktobra do maja.
FAZNI POTEK:
1. faza: Razpis projekta
2. faza: Prijava projekta v LDN (5. oktober)
3. faza: Navodila za delo (Konferenca koordinatorjev, elektronska pošta – oktober)
4. faza: Objava projektnih rezultataov v ZBORNIKU (september 2011)
5. faza: Predstavitev rezultatov na skupnem srečanju ekošole (oktober 2011)
CILJI PROJEKTA:
- Skozi projektne procese vzpodbujati in graditi vzgojne- procese, ki bodo vplivali na postavljanje osnovnih temeljev ravnanja z okoljem, v katerem živimo, ter zagotavljati optimalne pogoje za privzgajanje pozitivnega in trajnostnega odnosa do okolja.
- Privzgajanje in pridobivanje vrednot za varovanje okolja.
- Pridobivanje temeljnih naravoslovnih znanj za življenjski trajnostni razvoj.
- Izvajanje aktivnosti v naravnem okolju v ekosistemih, ki povezujejo človeka,
- živalstvo, rastlinstvo in neživo naravo.
- Spodbujati radovednost otrok kot pozitivno lastnost za ustvarjalnost, za akcijski odnos do okolja.
- V svetu narave spoznavati zakonitosti življenja.
OKVIRNI OPIS TEMATSKIH SKLOPOV
Z navedenimi tematskimi sklopi želimo vzpodbuditi interakcijo med učencem, učiteljem in starši. Vsebine tematskih sklopov se izvajajo v naravi, ker je narava prava pot za spoznavanje naravnih zakonitosti, ki bo učenca in nas vznemirjala in razveseljevala. V naravi učencu omogočamo ustvarjalne situacije, ki mu omogočajo, da je bolj aktiven in kreativen.
Izvajanje vsebin tematskih sklopov zahteva bivanje v naravi, to pa posledično omogoča, da učenec zgodaj začuti in spoznava bogastvo rastlinskega in živalskega sveta okrog njega, skratka vrednote, katere bo učenec povzel, sprejel in nadgrajeval kot svojo lastno vrednoto.
PRIČAKOVANI REZULTATI
- Skozi aktivnosti posameznih tematskih sklopov prispevati k pridobivanju
novih spoznanj, znanj, izkušenj, sposobnosti in oblikovanju značaja.
- Pridobivanje temeljnih znanj za življenjski trajnostni razvoj.
- Pridobivanje osnovnih spoznanj o naravi in življenju.
- Spoznavanje zakonitosti življenja.
- Objava rezultatov v ZBORNIKU.