ZGODNJE NARAVOSLOVJE ZA TRAJNOSTNI RAZVOJ
VODJA PROJEKTA: Dane Katalinič
elektronski naslov: dane.katalinic@gmail.com
Projektni pristop proučevanja okolja- naravoslovnih vsebin že v predšolskem obdobju je kakovostna naložba za zgodnje in temeljno spoznavanje narave, naravoslovnih vsebin, zakonitosti in odnosov na relaciji otrok – starš – vzgojitelj, učitelj – družba – okolje.
V prvi vrsti gre za vzgojni proces značajskega oblikovanja s poudarkom na načrtnem razvijanju otrokovih navdihov in sposobnosti za akcijski odnos ter vstop v svet spoznavanja in odkrivanja – raziskovanja okolja, v katerem živi.
Izobraževanje na področju naravoslovja v predšolskem obdobju jemljemo kot odnos do samega sebe, kot odnos do drugega, do družbe, do okolja. Prav teh odnosov mora biti deležen otrok, da bi jih pozneje delil in gradil z drugimi tudi sam. Predpogoj za to, da bi lahko otrok v predšolskem obdobju postal aktiven soudeleženec dogajanja v okolju, je, da mora biti deležen naravoslovno – okoljskega opismenjevanja že v vrtcu.
S tem načinom dela spodbujamo področje predšolske vzgoje v naravnem okolju. Vrednota dela, opazovanja, raziskovanja v naravi je v izobraževanju in potencialu narave kot pomoči za odkrivanje sebe in drugih.
S projektom » Zgodnje naravoslovje temelj za trajnostni razvoj »želimo spodbujati radovednost kot pozitivno lastnost za ustvarjalnost oziroma akcijski odnos do okolja, v katerem otrok živi, ker je okolje, v katerem živi, del njega in hkrati on del okolja.
Cilj celotnega projekta je spoznavanje zakonitosti življenja, ki je v naravi in okolju, v katerem poteka izobraževanje.
POSAMEZNI TEMATSKI SKLOPI
- Vodne kapljice in voda okrog nas
- Iz bližnjega živalskega sveta » sosed s hišico na hrbtu »
- Čebele in cvetovi
- Drevo od brsta do ploda
- Naš vrt
- Rastline in živali mojega kraja skozi letne čase
ČAS IZVEDBE: Vsebina se izvaja skozi celotno predšolsko leto od oktobra do maja.
FAZNI POTEK:
1. faza: Razpis projekta
2. faza: Prijava projekta v LDN (5. oktober)
3. faza: Navodila za delo (Konferenca koordinatorjev, elektronska pošta – oktober)
4. faza: Objava projektnih rezultataov v ZBORNIKU (september 2011)
5. faza: Predstavitev rezultatov na skupnem srečanju ekošole (oktober 2011)
CILJI PROJEKTA:
- Skozi projektne procese vzpodbujati in graditi vzgojne- procese, ki bodo vplivali na postavljanje osnovnih temeljev ravnanja z okoljem, v katerem živimo, ter zagotavljati optimalne pogoje za privzgajanje pozitivnega in trajnostnega odnosa do okolja.
- Privzgajanje in pridobivanje vrednot za varovanje okolja.
- Pridobivanje temeljnih naravoslovnih znanj za življenjski trajnostni razvoj.
- Izvajanje aktivnosti v naravnem okolju v ekosistemih, ki povezujejo človeka,
- živalstvo, rastlinstvo in neživo naravo.
- Spodbujati radovednost otrok kot pozitivno lastnost za ustvarjalnost, za akcijski odnos do okolja.
- V svetu narave spoznavati zakonitosti življenja.
OKVIRNI OPIS TEMATSKIH SKLOPOV
Z navedenimi tematskimi sklopi želimo vzpodbuditi interakcijo med otrokom, vzgojiteljem in starši. Vsebine tematskih sklopov se izvajajo v naravi, ker je narava prava pot za spoznavanje naravnih zakonitosti, ki bo otroka in nas vznemirjala in razveseljevala. V naravi otroku omogočamo ustvarjalne situacije, ki mu omogočajo, da je bolj aktiven in kreativen.
Izvajanje vsebin tematskih sklopov zahteva bivanje v naravi, to pa posledično omogoča, da otrok zgodaj začuti in spoznava bogastvo rastlinskega in živalskega sveta okrog njega, skratka vrednote, katere bo otrok povzel, sprejel in nadgrajeval kot svojo lastno vrednoto.
PRIČAKOVANI REZULTATI
- Skozi aktivnosti posameznih tematskih sklopov prispevati k pridobivanju
novih spoznanj, znanj, izkušenj, sposobnosti in oblikovanju značaja.
- Pridobivanje temeljnih znanj za življenjski trajnostni razvoj.
- Pridobivanje osnovnih spoznanj o naravi in življenju.
- Spoznavanje zakonitosti življenja.
- Objava rezultatov v ZBORNIKU.